Heel goed dat er nu oplaadpunten komen, daar hebben we tenslotte gezamenlijk (CU en SGP) vragen over gesteld. Wat ik mij wel afvraag is hoe groot de noodzaak in de toekomst blijft. Er zijn automerken die de hele ontwikkeling met de elektrische of hybride auto's overslaan en komen met auto's met op waterstof. Hyundai gaat ze zelfs in serie produceren! Daarnaast waren er in september al signalen dat de elektrische auto zijn langste tijd gehad heeft door de komst van dit soort auto's. Laten we de ontwikkelingen kritisch volgen.
Zeer terechte opmerkingen van Arjan. In een reactie op eerdere berichten van Theo heb ik ook al eens opmerkingengemaakt. De variatie aan voertuigen die er straks te kiezen zijn, maken gepaste maatregelen vrijwel ondoenlijk. Elektrisch, Hybride, Plug-in Hybride, het kan niet op, maar waar trekennen we de grens straks voor die gereserveerde plekken. Wat te zeggen van bijvoorbeeld een Opel Ampera. Theoretisch natuurlijk een milieuvriendelijk wondertje, maar in de praktijk gewoon 167% minder zuinig dan dat er in de folders staat. De vraag is dan of we lokaal, maar misschien zelfs ook wel landelijk, niet te snel gaan met het stimuleren van de koop van dit soort auto's zonder dat we praktijkervaring hebben opgedaan. Autofabrikanten maken maar al te graag gebruik van de naïviteit van dit soort regelgeving...
De ontwikkeling kritisch volgen, zoals Arjan stelt, is dan wel het minste dat we kunnen doen.
Heel goed dat er nu oplaadpunten komen, daar hebben we tenslotte gezamenlijk (CU en SGP) vragen over gesteld. Wat ik mij wel afvraag is hoe groot de noodzaak in de toekomst blijft. Er zijn automerken die de hele ontwikkeling met de elektrische of hybride auto's overslaan en komen met auto's met op waterstof. Hyundai gaat ze zelfs in serie produceren! Daarnaast waren er in september al signalen dat de elektrische auto zijn langste tijd gehad heeft door de komst van dit soort auto's. Laten we de ontwikkelingen kritisch volgen.
BeantwoordenVerwijderenBeste Theo en Arjan,
BeantwoordenVerwijderenZeer terechte opmerkingen van Arjan. In een reactie op eerdere berichten van Theo heb ik ook al eens opmerkingengemaakt. De variatie aan voertuigen die er straks te kiezen zijn, maken gepaste maatregelen vrijwel ondoenlijk. Elektrisch, Hybride, Plug-in Hybride, het kan niet op, maar waar trekennen we de grens straks voor die gereserveerde plekken. Wat te zeggen van bijvoorbeeld een Opel Ampera. Theoretisch natuurlijk een milieuvriendelijk wondertje, maar in de praktijk gewoon 167% minder zuinig dan dat er in de folders staat. De vraag is dan of we lokaal, maar misschien zelfs ook wel landelijk, niet te snel gaan met het stimuleren van de koop van dit soort auto's zonder dat we praktijkervaring hebben opgedaan. Autofabrikanten maken maar al te graag gebruik van de naïviteit van dit soort regelgeving...
De ontwikkeling kritisch volgen, zoals Arjan stelt, is dan wel het minste dat we kunnen doen.